DigiEfekt: õpilaste vaimne võimekus (cognitive ability)
Silm, Gerli
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
Põhiuuringu_raport_vaimne_v6imekus.pdf | 282.4Kb | DigiEfekti projekti vaimse võimekuse põhiuuringu raport |
DigiEfekt_cognitive_ability.xlsx | 249.4Kb | Vaimse võimekuse andmetabel / cognitive ability datafile |
Abstract
Vaimse võimekuse andmekogum on osa DigiEfekti (DIGIVARA5) andmekollektsioonist. Andmekogum koosneb tabelist (DigiEfekt_cognitive_ability), kus on esitatud 3., 6., ja 9. klassi õpilaste andmekogumise andmed, sh koondtunnused. Koodiraamat on lisatud andmefailidesse teisele lehele ("Codebook"). Lisatud on uuringu instrumenti ja tulemusi kirjeldav põhiuuringu raport. Vaimse võimekuse all peetakse muuhulgas silmas võimet teha loogilisi järeldusi, planeerida, mõelda abstraktselt, mõista kirjutatuut, lahendada probleemülesandeid. Õpilaste vaimset võimekust hinnati Digiefekti valimil uuringu jooksul ühel korral põhiuuringu käigus (ajavahemikus 24.11.2021 - 21.04.2022). Vaimsete võimete mõõtmiseks kasutati kahte alltesti Koolipsühholoogide testist (Kikas et al., 2016). Alltest „Siil“ mõõdab planeerimisoskust, kuid kitsamalt ka teisi täidesaatvaid funktsioone: tähelepanu, töömälu, pidurdusprotsesse, matemaatilisi teadmisi (arvu mõiste, arvude järgnevus). Edasistes analüüsides kasutatakse vaimse võimekuse alltestide tulemusi kontrollmuutujatena.... Show more Show less
Keyword
DigiEfekt; DIGIVARA5; õpilaste vaimne võimekus; student cognitive abilityItem type
info:eu-repo/semantics/dataset; ReportCollections
The following license files are associated with this item: