DigiEfekt: matemaatikapädevus (mathematical competence)
Johanson, Marje; Sõrmus, Maarja; Jukk, Hannes; Pedaste, Margus; Baucal, Aleksandar
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
math_raport_est.pdf | 2.094Mb | õpilaste matemaatikapädevuse raport/ students mathematics competence report (in Estonian) |
math_3_data.xlsx | 144.4Kb | 3. klassi õpilaste matemaatikapädevuse andmetabel/ 3rd grade students math competence datafile (in English and in Estonian) |
math_6_data.xlsx | 127.0Kb | 6. klassi õpilaste matemaatikapädevuse andmetabel/ 6h grade students math competence datafile (in English and in Estonian) |
math_9_data.xlsx | 114.3Kb | 9. klassi õpilaste matemaatikapädevuse andmetabel/ 9th grade students math competence datafile (in English and in Estonian) |
math_3_test_est | 976.1Kb | 3. klassi matemaatikatest koos hindamisjuhendiga /3rd grade mathmatics test with assesment guide (in Estonian) |
math_6_test_est | 861.4Kb | 6. klassi matemaatikatest koos hindamisjuhendiga /6th grade mathmatics test with assesment guide (in Estonian) |
math_9_test_est | 645.4Kb | 6. klassi matemaatikatest koos hindamisjuhendiga /6th grade mathmatics test with assesment guide (in Estonian) |
Abstract
Matemaatikapädevuse andmekogu on osa DigiEfekti (DIGIVARA5) koondandmekogust. Andmekogu koosneb kolmest tabelist (“math_3_data”; “math_6_data”; “math_9_data”), kus on esitatud 3., 6. ja 9. klassi õpilaste sügisese ja kevadise andmekogumise andmed, sh konstruktispetsiifilised tunnused. Koodiraamat on lisatud andmefailidesse teisele lehele ("Codebook"). Lisatud on uuringu instrumente ja tulemusi kirjeldav põhiuuringu raport (“math_report_est”) ja uuringu instrumendid koos hindamisjuhenditega (“matth_3_test_est”; “math_6_test_est”; “math_9_test_est”).
Matemaatikapädevuse hindamiseks DigiEfekti projektis koostati kolm testi: 1) matemaatikatest 3. klassidele, 2) matemaatikatest 6. klassidele, 3) matemaatikatest 9. klassidele. Antud testid tuginevad Eesti Vabariigi põhikooli riikliku õppekava matemaatika ainekavale ja Rootsis välja töötatud matemaatikapädevuse uurimise raamistikule, mida kohandati DigiEfekti uuringu läbiviimiseks Eesti kontekstis. Kõik kolm testi mõõdavad matemaatikapädevust läbi kuue matemaatikapädevuse dimensiooni: probleemi lahendamise pädevus, arutluspädevus, protseduuriline pädevus, esitluspädevus, seoste loomise pädevus, kommunikatsioonipädevus. Hilisemad faktoranalüüsid on näidanud, et kõigis klassides on siiski mõistlik eristada kuue dimensiooni asemel viite dimensiooni. 3. klassides tuleks liita esituse ja seose loomise dimensioonid, 6. klassides probleemilahendamise ja seoste loomise dimensioonid ja 9. klassides seoste loomise pädevuse ja kommunikatsioonipädevuse dimensioonid (vt Johanson, Pedaste, & Baucal, 2023)... Show more Show less
[ENG]
The mathematical competence data set is part of the Digiefekt project (DIGIVARA5) aggregated data set. The data set comprises three tables (“math_3_data”; “math_6_data”; “math_9_data”) that present the third-, sixth- and ninth-grade students’ data from the autumn and spring data collection rounds, incl. the construct-specific variables. The codebook is found on the second sheet of the data files ("Codebook"). Also, there are the main study report on the study instruments and results (“maath_report_est”) and the study instruments along with the assessment guidelines (“math_3_test_est”; “math_6_test_est”; “math_9_test_est”).
To assess the mathematical competence in the Digiefekt project, three tests were developed: 1) maths test for third-graders, 2) maths test for sixth-graders, and 3) maths test for ninth-graders. The tests are grounded in the mathematics syllabus of the Estonian national curriculum for basic schools and in the framework for studying mathematical competence developed in Sweden and adapted to the Estonian context for conducting the Digiefekt study. All three tests measure mathematical competence through six dimensions of the competence: problem-solving competence, reasoning competence, applying procedures competence, representation competence, connection competence and communication competence. Later factor analyses have shown, however, that it would be reasonable to differentiate between five dimensions instead of six in all grades. In the third grade, representation and connection dimensions should be merged; in the sixth grade, problem-solving and connection dimensions should be merged; and in the ninth grade, connection and communication dimensions should be merged (see Johanson, Pedaste, & Baucal, 2023).... Show more Show less
Raporti soovituslik viide eestikeelses allikas: Johanson, M., Sõrmus, M., Jukk, H., Pedaste, M., Baucal, A. (2022). DigiEfekti põhiuuringu tulemuste raport – matemaatikapädevus. Tartu Ülikool. https://datadoi.ee/handle/33/543 Raporti soovituslik viide ingliskeelses allikas: Johanson, M., Sõrmus, M., Jukk, H., Pedaste, M., Baucal, A. (2022) DigiEfekti põhiuuringu tulemuste raport – matemaatikapädevus. [Report of the DigiEfekt project – mathematical competence]. University of Tartu. https://datadoi.ee/handle/33/543
Keyword
Digiefekt; mathematical competence; matemaatikapädevus; Eesti; põhikoolItem type
info:eu-repo/semantics/dataset; ReportCollections
The following license files are associated with this item: