Show simple item record

dc.contributor.authorJohanson, Marje
dc.contributor.authorSõrmus, Maarja
dc.contributor.authorJukk, Hannes
dc.contributor.authorPedaste, Margus
dc.contributor.authorBaucal, Aleksandar
dc.coverage.spatialEestien
dc.coverage.spatialEstoniaen
dc.date.accessioned2023-05-23T15:15:04Z
dc.date.available2023-05-23T15:15:04Z
dc.date.issued2023-04
dc.identifier.urihttps://datadoi.ee/handle/33/543
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.23673/re-409
dc.descriptionREADME-fail (ing k) on leitav DigiEfekti kollektsiooni “Koondfaili” juurest.en
dc.description.abstractMatemaatikapädevuse andmekogu on osa DigiEfekti (DIGIVARA5) koondandmekogust. Andmekogu koosneb kolmest tabelist (“math_3_data”; “math_6_data”; “math_9_data”), kus on esitatud 3., 6. ja 9. klassi õpilaste sügisese ja kevadise andmekogumise andmed, sh konstruktispetsiifilised tunnused. Koodiraamat on lisatud andmefailidesse teisele lehele ("Codebook"). Lisatud on uuringu instrumente ja tulemusi kirjeldav põhiuuringu raport (“math_report_est”) ja uuringu instrumendid koos hindamisjuhenditega (“math_3_test_est”; “math_6_test_est”; “math_9_test_est”). Matemaatikapädevuse hindamiseks DigiEfekti projektis koostati kolm testi: 1) matemaatikatest 3. klassidele, 2) matemaatikatest 6. klassidele, 3) matemaatikatest 9. klassidele. Antud testid tuginevad Eesti Vabariigi põhikooli riikliku õppekava matemaatika ainekavale ja Rootsis välja töötatud matemaatikapädevuse uurimise raamistikule, mida kohandati DigiEfekti uuringu läbiviimiseks Eesti kontekstis. Kõik kolm testi mõõdavad matemaatikapädevust läbi kuue matemaatikapädevuse dimensiooni: probleemi lahendamise pädevus, arutluspädevus, protseduuriline pädevus, esitluspädevus, seoste loomise pädevus, kommunikatsioonipädevus. Hilisemad faktoranalüüsid on näidanud, et kõigis klassides on siiski mõistlik eristada kuue dimensiooni asemel viite dimensiooni. 3. klassides tuleks liita esituse ja seose loomise dimensioonid, 6. klassides probleemilahendamise ja seoste loomise dimensioonid ja 9. klassides seoste loomise pädevuse ja kommunikatsioonipädevuse dimensioonid (vt Johanson, Pedaste, & Baucal, 2023)en
dc.description.abstract[ENG] The mathematical competence data set is part of the Digiefekt project (DIGIVARA5) aggregated data set. The data set comprises three tables (“math_3_data”; “math_6_data”; “math_9_data”) that present the third-, sixth- and ninth-grade students’ data from the autumn and spring data collection rounds, incl. the construct-specific variables. The codebook is found on the second sheet of the data files ("Codebook"). Also, there are the main study report on the study instruments and results (“math_report_est”) and the study instruments along with the assessment guidelines (“math_3_test_est”; “math_6_test_est”; “math_9_test_est”). To assess the mathematical competence in the Digiefekt project, three tests were developed: 1) maths test for third-graders, 2) maths test for sixth-graders, and 3) maths test for ninth-graders. The tests are grounded in the mathematics syllabus of the Estonian national curriculum for basic schools and in the framework for studying mathematical competence developed in Sweden and adapted to the Estonian context for conducting the Digiefekt study. All three tests measure mathematical competence through six dimensions of the competence: problem-solving competence, reasoning competence, applying procedures competence, representation competence, connection competence and communication competence. Later factor analyses have shown, however, that it would be reasonable to differentiate between five dimensions instead of six in all grades. In the third grade, representation and connection dimensions should be merged; in the sixth grade, problem-solving and connection dimensions should be merged; and in the ninth grade, connection and communication dimensions should be merged (see Johanson, Pedaste, & Baucal, 2023).
dc.description.abstractRaporti soovituslik viide eestikeelses allikas: Johanson, M., Sõrmus, M., Jukk, H., Pedaste, M., Baucal, A. (2022). DigiEfekti põhiuuringu tulemuste raport – matemaatikapädevus. Tartu Ülikool. https://datadoi.ee/handle/33/543
dc.description.abstractRaporti soovituslik viide ingliskeelses allikas: Johanson, M., Sõrmus, M., Jukk, H., Pedaste, M., Baucal, A. (2022) DigiEfekti põhiuuringu tulemuste raport – matemaatikapädevus. [Report of the DigiEfekt project – mathematical competence]. University of Tartu. https://datadoi.ee/handle/33/543
dc.formatXLSXen
dc.formatPDFen
dc.publisherTartu Ülikooli haridusteaduste instituuten
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectDigiefekten
dc.subjectmathematical competenceen
dc.subjectmatemaatikapädevusen
dc.subjectEesti
dc.subjectpõhikool
dc.titleDigiEfekt: matemaatikapädevus (mathematical competence)en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/dataseten
dc.typeReporten


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess