DigiEfekt: õpilaste digitehnoloogiate kasutamise piirangud ja reeglid: õpilaste, lapsevanemate ja koolide perspektiiv (limitations and rules for the use of technology: the perspective of students, parents and schools)
Puusepp, Marit; Pedaste, Margus
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
devrulesrestrict_report_est.pdf | 507.4Kb | õpilaste digitehnoloogiate reeglite ja piirangute raport/ students' digital technologies rules and restrictions report (in Estoninan) |
student_devrulesrestrict_data.xlsx | 89.14Kb | õpilaste digitehnoloogiate reeglite ja piirangute andmefail/ students' digital technologies rules and restrictions datafile (in Estonian and in English) |
parent_devrulesrestrict_data.xlsx | 134.4Kb | lapsevanemate küsitud õpilaste digitehnoloogiate reeglite ja piirangute andmefail/ parents reported students' digital technologies rules and restrictions datafile (in Estonian and in English) |
school_devrulesrestrict_data.xlsx | 18.38Kb | kooli tausta andmed / school datafile (in Estonian and in English) |
Abstract
Õpilaste digitehnoloogiate (digiseadmete, -keskkondade, -sisu ja interneti) kasutamise reeglite ja piirangute andmekogu on osa DigiEfekti (DIGIVARA5) koondandmekogust. Andmekogu koosneb andmetabelitest (“student_devrulesrestrict_data.xlsx”; “parent_devrulesrestrict_data.xlsx”; “school_devrulesrestrict_data.xlsx”), kus koodiraamat on lisatud andmefailis teisele lehele ("Codebook"), ning uuringu instrumenti ja tulemusi kirjeldavast raportist (“devrulesrestrict_report_est”). Instrument on leitav "DDigiefekti projekti koondfail (DigiEfekt project merged data" (https://datadoi.ee/handle/33/552) sissekandes, "background_quest_est" failis.
Raportis kirjeldatakse Eesti põhikooliõpilastele (3., 6. ja 9. klass) kodudes kehtestatud digiseadmete, -keskkondade, -sisu ning interneti kasutamise reegleid ja piiranguid nii õpilaste endi kui ka lapsevanemate vaatest. Induktiivse sisuanalüüsi abil loodi piiranguid kirjeldav raamistik kategooriate, alamkategooriate ning muutujatega. Raportis võrreldakse ka piirangute esinemise sagedust nii klasside kaupa kui ka õpilaste ja lapsevanemate omavahelises võrdluses. Lisaks kirjeldatakse lühidalt koolides kehtivate reeglite ning piirangute eripärasid.... Show more Show less
[ENG] The data set on students' rules and restrictions for using digital technologies (digital devices, environments, content and the internet) is part of the DigiEfekt (DIGIVARA5) aggregated data set. The data set consists of data tables (“student_devrulesrestrict_data.xlsx”; “parent_devrulesrestrict_data.xlsx”; “school_devrulesrestrict_data.xlsx”), where the codebook is found on the second sheet of the data file ("Codebook"), and a report describing the study instrument and results ("devrulessrestrict_report_est"). You can find the instrument here: https://datadoi.ee/handle/33/552 in fail "background_quest_est"
The report describes the rules and restrictions imposed on the use of digital devices, environments, content and the internet for Estonian primary school students (grades 3, 6 and 9) in their homes, from the perspective of both the students themselves and their parents. A framework describing the restrictions with categories, subcategories and variables was created using inductive content analysis. The report also compares the frequency of restrictions by grade and between students and parents. In addition, the report briefly describes the specific characteristics of the rules and restrictions for digital technologies in place in schools.... Show more Show less
Raporti soovituslik viide eestikeelses allikas: Puusepp, M. & Pedaste, M. (2022). DigiEfekti põhiuuringu tulemuste raport – digiseadmete, -keskkondade ja -sisu ning interneti kasutamise reeglid ja piirangud. Tartu Ülikool. http://doi.org/10.23673/re-430 Raporti soovituslik viide ingliskeelses allikas: Puusepp, M. & Pedaste, M. (2022). DigiEfekti põhiuuringu tulemuste raport – digiseadmete, -keskkondade ja -sisu ning interneti kasutamise reeglid ja piirangud. [Report of the DigiEfekt project – limitations and rules for the use of technology: the perspective of students, parents and schools]. University of Tartu. http://doi.org/10.23673/re-430
Keyword
DigiEfekt; Eesti; põhikool; küsimustik; vanemlik vahendamine; piirav vahendamine; digitehnoloogiad; induktiivne sisuanalüüsItem type
info:eu-repo/semantics/dataset; ReportCollections
The following license files are associated with this item: